Saturday 17 March 2012

salah tak iri hati ?

assalamualaikum , 


iri hati ? yee . iri hati . saked hati . suma ada . T.T kenapa ? korang rasa ? yang penting bukan sebab BOYS . hmm . aku sakit hati sebenanyaaa . sakit hati + merajuk dengan someone . okeyy . dia lelaki .. but , he is my uncle . mu loveelyy loveelyy uncle  memang dari kecik okayy pgel dia uncle . cousin cousin yang lain pun pgel uncle . bukan saja . 


aku terasa ngan dia exceli . && merajuk . tapi , aku tak cakap and tunjuk kat dia pun . selalu na aku akan tunjuk  or beritahu kat diaa . yang aku ni merajuk dengan dia . but not for this time ! rasa tak smpai hati pulak . aku merajuk sebab . diz year , on my birthday which is YESTERDAYY , he did'nt come to celebrate with me . before this , every year , mesti dia akan balik kampung sebab nak celebrate birthdayy aku . tak pernah miss . since aku kecik until lah last year . but  this year , die tak datang pun . :( dia bagitahu , die dah belikan aku hadiah . tapi , tak penting pun . aku tak kesah pun , if ade hadiah ke tak . hmm . 


sometimes , sakit hati aku . kenapa mesti dia lebihkan kawan dia yang kat indonesia tu . kawan dia tu dah jadi macam half of my family act . sebab die dulu selalu balik umah aku . every raya . before he go back to indonesia after he get married with her wife . dia dah ada anak & nama anak dia , dia letak sama macam nama aku . FARHANA . after je si farhana tu lahir . uncle akan pergi sana every year for celebrate her birthdayy which is also on march . this year , uncle tak balik kampung bcoz busy sangat but then , dia boleh pulak nak pergi ndonesia tu this tuesday for celebrate birthday budak tu . eeii . sakit pulak hati kite nieh ! kenapa mesti lebihkan orang lua yang tade pertalian dari daripadaa family sendiri ? btw, aku memang rapat dengan uncle aku . sinc aku kecik .. && dielah yang banyak tolong aku time aku skola dekat cyberjaya dulu . sebab jauh dari family kan . die yang selalu datang sebab die dok klang . dekat . aku tak tahu kenapa . uncle mmg lebihkan orang lua . lebihkan kawan dari family . uncle tade family . die tak kawin n taknak kahwin pun . die abang kepada ayah aku . bila pikir pikir balik . memang banyak die laburkan duet kat family indonesia tu . kalau dah pergi sana . maunya tak sebulan dia akan stay sana . dia kata . after balik from indonesia baru dia akan balik kampung jumpa aku n family . IT IS NOT FAIR !! tak suka this year punya birthday !


aku sedih . rndu sangat kat diaaaa ! . T.T

1 comment:

Unknown said...

Hey? Thanks yaa visit blog Fatyn :)