Wednesday 21 March 2012

MELAKA TO KLUANG

ASSALAMUALAIKUM , 


okayy . hari ni nak share pasal semalam . hari yang penuh dengan dugaan dan cabaran yang tak berapa nak hebat sangat . hihi . tapi kan kan . terima jela segala rintangan yang mendatang dengan kaki yang terbuka . *kaki ke tangan ekceli ? hihi . takpe takpe . tak penting . sume ni sebab nak balik umah le . balik umah punye pasal . ape pun saggup ! *_*


babak pertama :
paper semalam habes pukul 415 . tapi semalam punye paper macam hampeh . tak sempat pun buat 7 perenggan . kenapa dia bg masa dua jamm ja . kenapa tak tiga jam . aku tulis laju laju pun masa tak cukup lagi . habes je tulis terus hang tangan aku T.T oke haabis . habis je paper ingt nak terus balik . tapi membe lapar . so, singgah pasar kejap . kalau kitrang yang pegi pasar . memang 4 5 kali la pusing kat situ . tapi belinye satu je . adesss . so , plan sume kena tukar . amek kete sewe kol 6 . suh member anta g MC . last last . smpai MC je bas dah nak gerak . sebab tiket kol 7 T.T nasib bek sempat tahan . 


*terima kasih kat pakcik google . 

babak kedua :
naik naik je .. phewww . penuh sey . ramai nye orang luar negara *endon . terpakse separate seat dengan bestfriend tak ever . aku ni cam peramah sikit . tnye tanye lah ngan budak yang duk sebelah aku tu . mak aihk . sombong siakkk ! *takpe takpe . bengang la jugak . aku tanye die ta jawab satu pe pun . rase cm cakap ngan kerusi depan je . lepas tu kerusi depan ni dak kecik cine yang duduk . die nak tekencing tw . lepas tu nenek die tadah plastic jea . pastu die sengih sengih je kat aku . dah la botak . *COMEL . suka suka :) untunglah lelaki kan . boleh pancut jeee . hihi *opss . kalau budak pmpuan . tade nye bole macam tu . 

babak ketiga : 
STOP ! eh . kenapa bas tetibe berhenti ? oke . fine . bas rosak . driver turun cek sume . lama tw kat tepi jalan tu . aircon rosak . tyme tu dah half way nak smpai muar dah . tapi dapat arahan dari pihak atasan . suruh u-turn melaka balik . so , terpaksa lah kan . haa . kat situ dah bazir masa banyak gila . tapi tyme bas berenti tu . whahhh . jejaka jejaka ramai yang turun . kononne nak betulkan bas tuu . hihihi . yelahh . lelaki kan . mestila . hero lahh . so , dah smpai MC tukar bas len . jalan kol 830 pulak . 1 jam setengah tu gap die T.T dah la tade sape pun nak tolong bukak kan tempat yang letak beg kat bawah tu . sume tgok je . tolong taknak . tekial kial aku n membe aku nak bukak . nasib bek pakcik tu turun tolong bukak kan . kikiki :) 

babak empat :
korang nak tawu ? kat setiap perhentian (muar n batu pahat) akan ade sorang mamat ni turun hisap okok sebatang . dah kire baik tw drive tu tunggu die hisap rokok . kalau aku tinggal je . banyak kerenah . mule mule aku tengok . whahh . baiknye mamat ni . hari selase pun pakai baju melayu (kaler merah) . malam pulak tu . mesti baik . tapi . meleset sama sekali apa yang aku sangka . die cakap kat pakcik tu nak turun ayer itam . tapi tak smpai pun lagi die dah suruh pakcik berhenti . before tu die marah marah pakcik tu . cakap yang bukan bukan . tapi pakcik tu saba je . tak layan pungg . terbaeekkk !! die kate lambat sangat bawak bas . die kate die dah panas gyle . tak tahan . nak hisap okok . *dalam hati aku . mamat ni biol ke hape ? asal doe pangai macam nieh ? . die hempas hempas barang sebab tak tahan sangat nak sap okok . apakah ? gian ke . dah la dari batu pahat nak ke kluang tu aku sorang je pompuan -.-' yang len sume laki laki . huwaaaaagghh !! 

*macam mamat tu . hihi . 

okayy . sepanjang pejalanan tu tak boleh tido sebab pakcik borak kuat sangat dalam bas . tv pun kuat . *sebab duk depan sekali . memang tak boleh tido langsung habakkk hangg ! penat plus ngntok tapi takleh tido . pergghh . sakit jiwa dan raga . smpai kluang kol 12 mlm T.T mak pun dah banyak kali call . tak saba saba pulak nak jumpe anak kesayangan die ni . ekeke :) sorry le kalau termerepek sikit . wassalam :)

1 comment:

Admin said...

cian die tp x pe la jadikan pengalaman berharga k